Hjälp – gör en insats för 606-förbundet

hjälp

För att kunna utveckla 606-förbundets verksamhet så behöver vi hjälp inom ett antal olika områden.

Man behöver inte sitta i styrelsen eller ta på sig ett ansvar som sträcker sig över flera år för att hjälpa till.

Alla bidrag som vi kan få hjälper till.

• Vi behöver hjälp att skriva artiklar/inlägg på hemsidan för att hålla den levande och intressant. Det kan i praktiken vara vad som helst av intresse för en 606-seglare. Har du inga egna uppslag så har vi redan en 2-3 uppslag på intressanta artiklar/intervjuer som vi skulle vilja få till nu under vintern.
  • Inför SM 2015 och 2016 så har vi en idé om att införa en ”trailerpool”. I korthet – försöka få dem som inte tänker segla SM att ställa upp och låna ut sin trailer och därmed ge någon i sin region utan tillgång till trailer möjligheten att deltaga på SM. Vi vet att det finns ett antal båtar som har just detta problemet. Hur detta skall läggas upp – precis vad vi behöver hjälp att ta fram samt få fart på.
  • SM 2016 – arbetet kring 2016 har så smått kommit igång ihop med Nynäshamns SS. Det finns en plan och ett preliminärt upplägg som vi nu måste jobba vidare med och förverkliga. Kanske något för dig?
  • Vill du vara med och skapa en SM-film? Du behöver inte vara proffs – med vilja kommer man långt. Vi har redan en del material från NoM i Nynäshamn men det behövs mer. Sedan skall det klippas, redigeras, lägga på musik och allt vad det nu innebär att man måste göra innan det blir en film.
  • ”Hur rekryterar vi fler  att segla 606” – kanske den viktigaste frågan vi har. Kan detta var en nöt för dig att försöka kläcka? Rättare sagt – vi behöver flera personer som kan ingå i en grupp som både planerar och genomför aktiviteter. Styrelsen har redan nu satt upp mål inför 2015 och 2016. 2015: 22 båtar i genomsnitt per rikscupssegling och 60 båtar på SM. 2016: 24 båtar i genomnsitt per rikscupssegling och 80 båtar på SM. Vi har lite att ta tag i 🙂

Hör av dig till någon i styrelsen – din hjälp är eftertraktad.

/Styrelsen.